آنچه که باید در زمینه قیمت طلا عربی در ایران بدانید

قیمت طلا عربی در ایران

قیمت طلا عربی در ایران:

قیمت طلا در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است و این موضوع شامل حال طلاهای عربی نیز می شود. قیمت طلا عربی در ایران به صورت روزانه در حال تغییر است و باید براساس نرخ  روز محاسبه گردد. در هنگام خرید و فروش، قیمت طلا عربی در ایران به دلیل عیار بالاتری که دارد، بیشتر از طلای معمولی محاسبه می شود. علاوه به این طلاهای عربی به دلیل طراحی خاصی که دارند عموما دارای وزن بالا بوده و این موضوع نیز باعث می شود که قیمت طلا عربی در ایران بالاتر برود.

این مدل از طلاها به دلیل بزرگی و سنگینی زیاد بیشتر مورد توجه خانم های میانسال و بزرگتر قرار می گیرد. طلای عربی در ایران بیشتر در استان های جنوبی کشور خرید و فروش می شود زیرا ساکنین این شهرها برعکس سایر استان های کشور تمایل دارند از طلایی استفاده نمایند که رنگ زردتر و براق تریی داشته باشد.

 شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید کشور عربستان معادن طلای زیادی را در دل خود جای داده است. این کشور در زمینه ساخت، تولید و عرضه طلا سطح گسترده ای را در بازار جهانی به خود اختصاص داده است در واقع این کشور را باید جز بزرگ ترین و مهم ترین کشورها در زمینه تولید و فروش طلا بدانیم. این صنعت حتی برای این کشور جاذبه گردشگری نیز محسوب می شود. زیرا هم عیار بالایی دارد و هم مالیات بسیار کمی شامل حال آن می شود که حدود 5 درصد است.

قیمت طلا عربی در ایران
قیمت طلا عربی در ایران

طلا عربی چیست ؟

برای آنکه بدانید طلای عربی چیست؟ ابتدا باید مقدمه ای در مورد طلا بدانید. طلا یک فلز با ارزش در صنعت بزرگ طلا و جواهرسازی به شمار می رود. این فلز با نماد شیمیاییAu  در سطح جهان شناخته می شود. یک نوع از طبقه بندی طلا بر اساس عیار صورت می گیرد. با توجه به اینکه هر چه طلا خالص تر باشد، ساختار نرم تری دارد، از این رو طلاسازان فلز طلا را با برخی فلزات دیگر ترکیب کرده یا به اصطلاح آلیاژ می کنند. این فلزات شامل فلز نقره مس، نیکل و… می شود. میزان عیار هر طلا هم براساس مقدار طلای به کار رفته در آلیاژ مربوط می شود.

 طلایی که با عیار 24 معرفی می شود، خالص است و رنگ زردتر و درخشان تری دارد. این نوع از طلا بیشتر در شبه قاره هند مرسوم است. در ایران طلای 18 عیار عموما به رسمیت شده و خرید و فروش می شود این طلا معمولا با فلزاتی مثل مس، پلاتین و نیکل آلیاژ می شود و معمولا 75 درصد طلای 18 عیار از طلای خالص است. اما طلایی که در کشور عربستان عرضه می شود عیار 21 (و در مواقعی نیز عیار 22 ) دارد و به طلای عربی مشهور است و طرفداران زیادی نیز دارد. قیمت طلا عربی در ایران به نسبت طلای معمولی گران تر است. این نوع از طلاها 87.5 درصد طلای خالص با سایر فلزات آلیاژ شده است. در برخی موارد طلای 21 عیار را تحت عنوان طلای 875 نیز معرفی می نمایند.

برای آنکه متوجه شوید طلایی که خریداری می کنید چه عیاری دارد باید به این نکته توجه کنید که چه کدی روی آن هک شده است. واژه karat که گاهی با مخفف k نیز بر روی طلاهای ساخته شده هک می شود، نشان دهنده عیار است. اگر روی طلای عربی که خریداری کرده اید عبارت k21 را دیدید، یعنی عیار طلای شما 21 است. در نتیجه حتما هنگام خرید طلای عربی به کد درج شده روی طلا دقت زیادی نمایید.

طلا عربی چیست ؟
طلا عربی چیست ؟

چرا طلای عربی در ایران پرطرفدار است؟

اگر چه قیمت طلا عربی در ایران بیشتر از سایر طلاهای رایج یا همان 18 عیار است. اما همچنان این جنس از طلا، طرفداران زیادی نیز دارد. استقبال زیاد از این سبک از طلا به دلایل مختلفی می تواند باشد. یکی از این موارد ارزش بالاتر طلای عربی به دلیل عیار بیشتر است. این مورد می تواند نوعی سرمایه گذاری برای خریدار به شمار رود.

نکته بعدی افزایش حس شکوه، جلوه و زیبایی شناسی خریداران است و این طلاها به دلیل شکل ظاهری خاص و رنگ زرد خود، جلوه زیادی به صاحب خود می دهند و نمود ظاهری زیادی را ایجاد می کنند. طبقه خاصی از جامعه به دلیل سنت و فرهنگ خاصی که از گذشته تا به کنون برای آنان باقی مانده است. استفاده از طلاهای عربی را نشان دهنده قدرت، زیبایی و جذابیت بیشتر می دانند و استفاده از آن را به عنوان عاملی برای نمایش سطح طبقه اقتصادی بالای خود می دانند. این مسئله برای افراد بومی جنوب کشور بسیار پررنگ تر است و خیلی از از افراد دوست دارند از طلای عربی به عنوان زیورآلات استفاده نمایند. ریشه این علاقه در مردم جنوب کشور ما نیز به زمان های قدیم و سنت های دیرینه اعراب باز می گردد. از این رو می توان گفت قیمت طلای عربی اگرچه به نسبت سایر طلاها قیمت بالاتری دارد اما می تواند از خیلی جهات برای خریدار خود پرفایده باشد. طلاهای عربی به صورت تکی یا ست کامل یعنی، گردنبند، دستبند، انگشتر و گوشواره به فروش می رسند. از این رو می توانید به راحتی با توجه به بودجه، سلیقه و نیازی که دارید، طلای عربی مورد پسند خود را خریداری نمایید.

طلا عربی
طلا عربی

از کجا طلای عربی بخریم؟

با توجه به قیمت طلا عربی در ایران، مهم ترین نکته برای خرید طلای عربی مراجعه به یک مرکز فروش طلا و جواهر معتبر و شناخته شده است. شما هزینه زیادی را برای خرید طلای عربی خود متقبل می شوید و باید از حسن نیت فروشنده خود اطمینان کامل داشته باشید و خرید خود را با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت انجام دهید.

برای اینکه با خیالی آسوده بتوانید طلای عربی مورد نیاز خود را خریداری نمایید تنها باید به فروشگاه هایی مراجعه نمایید که فاکتور رسمی دارند و تحت مدیریت اتحادیه طلافروشان مشغول به کار هستند. با توجه علاقه زیاد خیلی از خریداران ایرانی به خرید طلای عربی، فروشگاه های متعددی در سطح کشور مشغول به فروش این سبک از طلاها هستند. گالری زرطلا یکی از شناخته شده ترین مراکز طلافروشی که در شمال کشور و در شهر تنکابن مشغول به فعالیت است.

این گالری فعالیت خود را از سال 1395 آغاز نموده است و تاکنون توانسته است با ارائه شیک ترین و با کیفیت ترین محصولات رضایت مشتریان خود را جلب نماید. از خدمات مهم این طلافروشی تهیه طلاهای دست ساز و مناسب با سلیقه شماست. هر طرح و مدلی که شما می پسندید می توانید آن را سفارش داده و ظرف مدت کوتاهی آن را با قیمت تولیدی تحویل بگیرید. شما حتی می توانید به صورت اقساطی نیز خرید خود را از این فروشگاه انجام دهید برای این منظور ابتدا باید به سایت گالری زرطلا مراجعه نمایید و کلیه شرایط و ضوابط مربوط به خرید قسطی طلا را مطالعه نمایید.

این گالری برای جلب رضایت بیشتر مشتریان خود شرایطی فراهم نموده است تا خریداران بتوانند به صورت آنلاین نیز خرید خود را انجام دهند.

قیمت طلا عربی
قیمت طلا عربی
admin
ارسال دیدگاه