وزن و ابعاد شمش طلا استاندارد

شمش طلا

شمش‌های طلای باارزش که به gold bullions و gold ingots نیز معروف هستند، دارای ابعاد و اندازه مختلفی هستند و از محبوب ‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در سراسر جهان به شمار می آیند. برخلاف سایر فلزات گرانبها، طلا به عنوان پشتوانه ایمن مشهور است و احتمالاً شنیده اید که شمش های طلا کل کشورها را در طول تاریخ از بدهی نجات داده است.

علاوه بر این، بسیاری از مردم هنگام تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در طلا، یک یا چند شمش طلا را از بانک یا یک فروشنده شمش خریداری می کنند. این قطعه کاربردی است و نگه داشتن آن راحت تر از یافتن جایی برای یک دسته پول نقد است. اکنون، بیایید تمام اطلاعات مهم در مورد وزن و اندازه شمش طلا را بررسی کنیم.

شمش طلا چیست؟

تولید کننده ها، شمش های طلا را از طلای فلزی تصفیه شده می سازد. هنگامی که آنها این آجرهای گرانبها را می سازند، رعایت برچسب های مورد نیاز، نوع ساخت و نگهداری سوابق ضروری است.

یک تولید کننده همچنین باید گواهی اصالت، مهر و موم روی کاغذ که اصالت محصول را تأیید می کند، ارائه دهد. به این ترتیب از سرقت یا جعل شمش ها جلوگیری می کند. امروزه گواهی‌های اصالت رایانه‌ای با شماره مجوز برای نشان دادن قانونی بودن یک محصول وجود دارد.

همچنین می توانید اصطلاح شمش طلا را بشنوید که به میله های بزرگتری اشاره دارد که نام خود را از قالب های شمش گرفته اند. برخلاف شمش های کوچک‌تر که با مهر زنی یا برش از ورق‌های نورد طلا ایجاد می‌شوند، شمش های بزرگ‌تر از ریختن فلز مذاب در قالب ها به وجود می آیند.

کلمه شمش (gold bullion) از اصطلاح فرانسوی bouillon به معنای جوشیدن گرفته شده است. این ماده اولیه ای بود که در گذشته برای تولید سکه استفاده می شد. این سکه ها هنوز هم یک سرمایه گذاری عالی محسوب می شوند.

شمش طلا استاندارد

تاریخچه

شمش طلا دارای افسانه های معروف بسیاری است. یک داستان توضیح می دهد که شمش در دوران پیش از روم استاندارد بود.

 

1. تاسیتوس، نویسنده رومی اشاره کرد که سسلیوس باسوس امپراتور نرون را متقاعد کرد که رویای او در مورد شمش‌های طلای بی‌شکل که در دوران اولیه استفاده می‌شد حقیقت دارد. با وجود اینکه آنها هرگز آن طلای خاص را پیدا نکردند، واضح است که حتی در آن زمان شمش وجود داشته است.

2. مدت‌ها بعد، در دوران راش طلای برزیل از قرن هفدهم تا نوزدهم، شمش‌ها و شمش‌های طلا به عنوان ارز قانونی در برزیل مستعمره استفاده می‌شد. مشهورترین کشف، شمش طلای Joao VI Prince Regent با وزن 90.2 گرم (2.9 تروی اونس)، با شماره تولید، ظرافت طلا، سال، ریخته گری و مونوگرام سنجشگر بود.

3. اسپانیا یکی دیگر از کشورهایی بود که از مزایای شمش طلا برخوردار بود. مل فیشر، شکارچی گنج، یک کشتی غرق شده Nuestra Senora de Atocha را در سال 1985 در نزدیکی فلوریدا کیز پیدا کرد. او شمش های طلا را به همراه زمرد و نقره کلمبیایی که اسپانیایی ها در تجارت استفاده می کردند، کشف کرد.

4. پس از هجوم طلا در کالیفرنیا که در سال 1848 آغاز شد، طلا پایه و اساس اقتصاد ایالات متحده شد. در سال 1854، پس از ساخت ضرابخانه سانفرانسیسکو، از شمش طلا برای ساخت سکه های طلای رسمی ایالات متحده استفاده شد. امروزه، بانک فدرال رزرو نیویورک 497000 شمش طلا به وزن 6190 تن کوتاه نگهداری می کند.

وزن شمش طلا استاندارد و سایر شمش ها

بهترین روش برای اندازه گیری وزن شمش طلا بر حسب اونس است. شما باید بدانید که اندازه گیری های زیر را متمایز کنید: 👇

✳️✳️✳️  یک اونس معادل 31.1034768 گرم وزن شمش طلا است.

✳️✳️✳️  وزن یک کیلوگرم شمش طلا 32.1507 اونس است.

برای تعیین دقیق اندازه گیری های مورد استفاده می توانید از هر یک از ماشین حساب های آنلاین استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که شمش استاندارد با وزن حدود 400 اونس یا تقریباً 438.9 اونس (12.4 کیلوگرم) به عنوان شمش طلای Good Delivery شناخته می شود.

اگرچه این مقدار توصیه شده و به طور گسترده استفاده می شود، هنوز هم می توانید استانداردهای وزن متفاوتی را برای شمش طلا پیدا کنید. به عنوان مثال، بانک مرکزی معتبر بین المللی به یک شمش چهارصد اونسی با وزن بین 350 تا 430 اونس (10.9 تا 13.4 کیلوگرم) نیاز دارد.

باور کنید یا نه، این تغییر در وزن شمش طلا می تواند ارزش آن را حداقل 100000 دلار تغییر دهد. بر این اساس، قبل از سرمایه گذاری در این آجر ارزشمند باید از وزن شمش طلا به خوبی مطلع شوید.

بیشتر شمش های بزرگ بر اساس اندازه‌گیری‌های دقیق ساخته می‌شوند و برخی از بزرگ‌ترین میله‌ها می‌توانند 96 یا 100 اونس (3 تا 3.11 کیلوگرم) وزن داشته باشند. به همین ترتیب، می توانید میله های کوچک موجود در بازار را با بیش از پنجاه وزن مختلف ریخته گری یا ضرب شده پیدا کنید.

پرمصرف ترین شمش های طلای کوچک و بین المللی که در جهان معامله می شوند، 1 کیلوبار یا 32.15074656 اونس (1000 گرم) وزن دارند. رایج ترین خلوص طلای آجرها 99.99%، 99.9% و 99.5% است.

شمش طلا استاندارد

ابعاد شمش طلا استاندارد ، ابعاد شمش طلا 12.5 کیلویی

اگرچه وزن شمش طلا به عنوان یک استاندارد بین المللی برای شمش طلا توسط بازار شمش لندن تعریف شده است، باید به اندازه آن نیز توجه کنید.

ابعاد یک شمش طلا به عرض، طول و عمق یا ضخامت آن مربوط می شود.

به خاطر داشته باشید که اندازه شمش طلای استاندارد 400 اونس (12.5 کیلوگرم) می تواند متفاوت باشد و معمولاً از موارد زیر متغیر است:

⬅️ طول (21 – 29 سانتی متر)

⬅️ عرض (5.5 – 8.5 سانتی متر)

⬅️ ارتفاع (2.5 – 4.5 سانتی متر)

اگرچه اینها رایج ترین اندازه ها برای شمش های طلا هستند، بازار شمش لندن نیز ابعادی را برای تحویل خوب لندن توصیه می کند:

( 25* 8.8 سانتی متر) برای سطح بالایی،

(26* 5.5 سانتی متر) برای سطح زیرین،

(3.8 سانتی متر) ضخامت .

شمش طلا استاندارد

بیشتر بخوانیم …        مزایای سرمایه گذاری روی شمش طلا

خرید مطمئن شمش طلا

هنگام تصمیم گیری برای خرید شمش طلا، باید برخی از ویژگی های اصلی آنها را در نظر بگیرید،(ویژگی های بین المللی شمش ها) از جمله:

✦ خلوص

قبل از خرید شمش طلا، همیشه از خالص بودن طلا اطمینان حاصل کنید، به خصوص زمانی که آن را برای مقاصد سرمایه گذاری خریداری می کنید. در چنین شرایطی، شما همیشه باید به دنبال طلای 24 عیار باشید، حتی اگر قیمت آن بالاتر از عیارهای پایین تر باشد. به این ترتیب، هنگام تصمیم گیری برای فروش مجدد، می توانید روی دریافت قیمت بالایی نیز حساب کنید.

✦ سطح تحمل

از آنجایی که برخی از شمش های طلا ممکن است دارای سطوح تحمل خلوص +/- باشند، پس از بررسی کامل، مقدار دقیق آن را دریافت خواهید کرد.

✦ پالایشگاه طلا

بهترین راه شما خرید شمش های طلا تصفیه شده در پالایشگاه های معروف است. به این ترتیب، می توانید مطمئن باشید که نوار از بالاترین درجه خلوص برخوردار است.

✦ فرقه

شمش‌های طلا را با ارزش‌های قدرت انتخاب کنید زیرا به حفظ نقدینگی کمک می‌کند. محدوده اسمی عبارت است از: 002 پوند (1 گرم)02 پوند (10 گرم)04 پوند (20 گرم)11 پوند (50 گرم)22 پوند (100 گرم)2 پوند (1 کیلوگرم)1 اونس تروی (31.1 گرم)10 اونس تروی (311 گرم)100 اونس تروی (3.11 کیلوگرم).

✦ بسته بندی

شمش طلا را همیشه در بسته بندی نگه دارید. این به حفظ خلوص شمش طلا کمک می کند.

✦ بازگشت شمش طلا

هنگام خرید آنلاین شمش طلا مراقب باشید زیرا سیاست مبادله طلا نسبت به سایر اقلام سختگیرانه تر است. بنابراین، قبل از خرید شمش طلا، شرایط و ضوابط را بررسی کنید تا از در دسترس بودن سیاست بازگشت مطمئن شوید.

✦ گواهینامه

یکی از مهمترین نکات این است که مطمئن شوید شمش طلا دارای گواهینامه است. مراقب باشید و همیشه قبل از خرید آنلاین آجر به دنبال گواهینامه Hallmark باشید.

✦ کینگرام

Kinegram یک هولوگرام است که برای جذابیت بصری و دلایل امنیتی استفاده می شود. وجود آن بر روی یک شمش طلا با کینگرام، نشانه ی مطمئنی از اصالت است.

✹✹ حقایق جالب در مورد شمش های طلا ✹✹

بزرگترین شمش طلای جهان

شرکت مواد میتسوبیشی بزرگترین شمش طلای جهان را تولید کرد. شمش طلای این شرکت ژاپنی 551 پوند (250 کیلوگرم) وزن دارد. اندازه پایه آن 17.9 در 8.8 اینچ (45 * 22.5 سانتی متر) است، در حالی که ارتفاع آن 6.6 اینچ (17 سانتی متر) است.

این شمش طلا در سال 2005 در موزه طلای Toi در ژاپن به نمایش گذاشته شد که ارزش آن 400 میلیون ین (3684000 دلار در آن زمان) بود. حتی بدون احتساب حق بیمه بودن بزرگترین شمش طلا در جهان، امروزه حدود 16,100,000 دلار تخمین زده می شود.

شمش های طلا یک ذخیره طلای خالص هستند.

احتمالاً می دانید که جواهرات طلا هرگز از 100٪ طلا ساخته نمی شوند زیرا این فلز گرانبها برای این منظور بسیار نرم است. بنابراین، بسته به آلیاژ اضافه شده، می توانید قطعاتی از 10K، 14K یا 18K پیدا کنید.

از سوی دیگر، شمش‌های طلا، از جمله شمش‌هایی که در انبار شمش در ایالات متحده، فورت ناکس نگهداری می‌شوند، همیشه حاوی 99.95 درصد طلای 24 عیار خالص هستند.

بزرگترین ذخیره شمش طلا

امروزه، بانک فدرال رزرو ایالات متحده در نیویورک بزرگترین مکان ذخیره سازی فیزیکی طلا در سراسر جهان است که طلای دولت های خارجی را در اختیار دارد.

در سال 1973، 11000 تن متریک (12000 تن کوتاه) شمش طلا ذخیره شده بود. با این حال، این مقدار در سال 2019 به تنها 5620 تن متریک (6190 تن کوتاه) یا 497000 شمش طلا کاهش یافت.

تخمین زده می شود که این بدون شک تغییر خواهد کرد زیرا کشورهای آسیایی و روسیه به طور مداوم طلا خریداری می کنند.

شمش طلا استاندارد

کمترین وزن شمش طلا

کمترین وزن شمش طلا 0.1 گرم است که هم بصورت 18 عیار و هم بصورت 24 عیار موجود است.

✳️ هر گرم معادل 1000 سوت طلا است.

امروزه شمش های طلا با وزن های بسیار مناسب در بازار موجود است و در دسترس همگان قرار گرفته که برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است. شمش های موجود در بازار ایران از 100 سوت شروع میشود تا وزن های بالاتر.

برای خرید شمش طلا از مراکز خرید شمش طلا در ایران روی لینک کلیک کنید.

شمش طلا

خلاصه

چه بخواهید به دلایل حرفه ای یا شخصی پول سرمایه گذاری کنید، شمش های طلا فرصت طلایی شما هستند. بر خلاف جواهرات طلا، این شمش ها حاوی تقریباً 99.95 درصد طلای خالص هستند و یک گزینه اثبات شده و تایید شده هستند که سرمایه شما در آینده نتیجه خواهد داد.

برای مشاهده 👈  قیمت شمش طلا امروز 👉 روی لینک کلیک کنید.

admin
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
ارسال دیدگاه