آیا مروارید واقعی زرد می شود؟

مروارید ها زرد میشوند؟

جواهرات مروارید همیشه یک قطعه کلاسیک جاودانه بوده اند که به نظر می رسد هرگز از مد نمی افتد. در بین تمام سنگ های قیمتی که امروزه وجود دارند، آنها منحصر به فرد ترین آنها هستند. آنها بر خلاف دیگر سنگ ها که زیرزمین بوجود می آیند، در دریا به وجود می آیند، و همچنین درخشش آنها نیز وابسته به برش یا جلا دادن نیست.

اگر چه به خاطر زیبایی‌شان آرزو می‌شوند، اما اغلب شما تعجب می‌کنید که آیا این درست است که مرواریدها با گذشت زمان زرد می‌شوند؟ اگر چنین است، معنی آن چیست و آیا قابل برگشت است؟

اصل

آیا مرواریدهای واقعی زرد می شوند؟

مرواریدها اغلب به عنوان جواهرات دایره ای براق سفید دیده می شوند، حتی اگر در رنگ های مختلف از جمله سیاه و صورتی هستند. بنابراین، وقتی می بینید که مروارید سفیدتان زرد می شود، طبیعی است که نگران شوید. آیا زرد شدن مروارید طبیعی است؟ یا این بدان معناست که مجموعه مرواریدهای شما معتبر نیستند؟
پاسخ این است که بله، زرد شدن مرواریدهای واقعی طبیعی است، به خصوص اگر به درستی از آنها مراقبت نشود. این بخش اجتناب ناپذیر پیری است. بنابراین، می توانید نفس راحتی بکشید، مرواریدهای شما واقعی هستند. در هر صورت، مرواریدهای تقلبی از پلاستیک یا سرامیک ساخته شده اند، بنابراین هرگز زرد نمی شوند.

در هر صورت، زرد شدن مرواریدها نشانه این است که آنها مرواریدهای ارگانیک واقعی هستند که مستعد تغییر هستند. اما به خاطر داشته باشید که بین مرواریدی که زرد شده و مروارید زرد تفاوت وجود دارد.

واقعی

قبلاً اشاره کردیم که سفید تنها رنگی نیست که مرواریدها در آن ظاهر می‌شوند. جدای از مرواریدهای صورتی و سیاه، می‌توانید مرواریدهای زرد یا طلایی را نیز بیابید که مروارید زرد نامیده می‌شوند. ناگفته نماند که مرواریدهای زرد به طور طبیعی در آن رنگ وجود دارند در حالی که مرواریدهایی که زرد شدند به مرور زمان زرد می شوند.

علاوه بر این، مرواریدهای زرد در مقایسه با مرواریدهای دیگر کمی در برابر فرآیند زرد شدن مقاومت بیشتری دارند. مروارید زرد با این حال نادر است و در مقایسه با مروارید سفید به روشی تخصصی کشت شده است. به این ترتیب، مرواریدهای زرد در مقایسه با مرواریدهای سفید گرانتر هستند.

های رنگی واقعی

چرا مرواریدهای واقعی شما زرد می شوند؟

اکنون که می دانیم زرد شدن مرواریدها طبیعی است، باید دلیل زرد شدن آنها را درک کنید. به این ترتیب، میدانید چطور از زرد شدن آن جلوگیری کنید. اما در ابتدا، همانطور که ممکن است بدانید، مرواریدها از یک ماده آلی توسط گونه‌های مختلف نرم تنان، داخل صدف تشکیل می‌شوند.

بسیاری از ما با صدف به عنوان تنها نرم تن آشنا هستیم، اما انواع وسیع تری از جمله حلزون، صدف های باریک رودخانه ای و شکم پایان وجود دارد.

های مختلف صدف

با گذشت زمان، لایه‌های صدف در نتیجه فرآیندهای طبیعی که ترکیب آنها را تغییر می‌دهد، دستخوش تغییر می‌شوند. این روند تغییر برای هر مروارید بدون در نظر گرفتن کیفیت طبیعی است. اما دلیل اصلی زرد شدن مروارید به دلیل نحوه نگهداری آنهاست. در مورد بیشتر جواهرات، به شما توصیه می شود آنها را در مکان های خشک و خنک با رطوبت کم و بدون قرار گرفتن در معرض هوا نگهداری کنید. نگهداری صحیح مروارید کاملا برعکس است.

مرواریدها به طور طبیعی در بدنه های آبی وجود دارند، بنابراین برای حفظ درخشندگی خود به رطوبت نیاز دارند. نگهداری طولانی مدت آنها در مکانی خشک و بدون رطوبت یا گردش هوا باعث خشک شدن و شکننده شدن مروارید می شود. با گذشت زمان خشکی مروارید شروع به زرد شدن می کند و اگر زمان کافی بگذرد این تغییر می تواند غیر قابل برگشت باشد و حتی ممکن است مروارید به راحتی در هنگام افتادن خرد شود. این تاثیر زرد شدن روی مروارید است. در نتیجه ارزش آنها را کاهش می دهد.

رنگی

آیا مرواریدهای زرد ارزشی دارند؟

برای پاسخ به این سوال که مرواریدهای زرد رنگ چه ارزشی دارند باید در نظر داشته باشید که با مروارید زرد تفاوت دارند. همانطور که قبلاً متمایز کردیم، مرواریدهای زرد به طور طبیعی از طریق کشت تخصصی به وجود می آیند. از طرف دیگر مرواریدهایی که زرد شدند در نتیجه پیر شدن مرواریدهای سفید خشک شده اند.

در حالی که مرواریدهای زرد بسیار با ارزش و بسیار گرانتر از مرواریدهای سفید هستند، مرواریدهایی که زرد شدند ارزشی ندارند. با مرواریدهای زرد، کمیاب و تازه هستند و هنوز هم آن ظاهر درخشان را دارند. از طرف دیگر مرواریدهایی زرد شدند مات، شکننده و خشک هستند. نه آنقدرها جذاب هستند و نه کیفیت خوبی دارند.

به مرواریدهای زرد شده مانند نقره کدر یا آهن زنگ زده فکر کنید. به عبارت دیگر مرواریدهایی زرد شدند کالاهای آسیب دیده هستند. بنابراین، بعید است که بتوانید مرواریدهایی زرد شدند را دوباره بفروشید. با این حال، باید به اندازه کافی مشتاق باشید و کیفیت مرواریدهای زرد را بررسی کنید، زیرا ممکن است بعضی ها سعی کنند مرواریدهای زرد شده را به عنوان مرواریدهای زرد کمیاب معرفی کنند.

مروارید

آیا مرواریدهای زرد شده را می توان سفید کرد؟

خوشبختانه، مرواریدهای زرد شده را می توان سفید کرد، اما به خاطر داشته باشید که ممکن است پس از مدت زمان مشخصی امکان پذیر نباشد. پس چگونه می دانید که اثر زرد شدن مروارید غیرقابل برگشت است؟ مثلا زمانی که مرواریدهای شما برای مدت طولانی زرد می شوند و متوجه پوسته شدن یا ریزش مروارید می شوید. در این مرحله، معکوس کردن آسیب غیرممکن است. اگر هنوز دیر نشده است، سه مرحله وجود دارد که می توانید در مورد سفید کردن مرواریدهای زرد شده استفاده کنید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که مرواریدها جواهری بسیار شکننده هستند، بنابراین هنگام انجام این مراحل باید اقدامات احتیاطی بیشتری را انجام دهید. بهتر است از قبل با یک جواهرساز حرفه ای مشورت کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، سه مرحله زیر را می توانید امتحان کنید:

مرحله 1: مرواریدها را تمیز کنید.

این فرآیند ابتدا شامل پاک کردن مرواریدها با آب گرم و یک پارچه نرم است. سپس مخلوطی از آب ولرم و صابون ظرفشویی ملایم درست کنید. پارچه نرم را در آب صابون خیس کنید و مروارید را به آرامی مالش دهید. از خیساندن یا غوطه ور کردن مرواریدها در آب خودداری کنید زیرا این امر باعث ضعیف شدن نخ ابریشم مورد استفاده برای رشته کردن مرواریدها می شود.

تمیز کردن مروارید، هرگونه آلودگی یا روغن روی سطح مروارید را از بین می برد. پس از مالیدن مرواریدها، آنها را با آب سرد تمیز کاملاً بشویید و با یک تکه پنبه تمیز به خوبی خشک کنید.

مرحله 2: از استون یا لاک پاک کن ناخن برای از بین بردن لکه های روی مروارید استفاده کنید.

استون برای از بین بردن لکه های سرسخت و سفید کردن مرواریدهای قدیمی عالی است. با این حال از استفاده از آنها بر روی مرواریدهای تقلبی خودداری کنید، زیرا ممکن است نقاشی مروارید روی آنها را از بین ببرد. برای سفید کردن مرواریدها، یک پارچه نرم خشک تمیز بردارید و آن را با استون یا لاک پاک کن ناخن مرطوب کنید. قبل از رفتن به مرحله آخر، از پارچه مرطوب برای پاک کردن مرواریدها به آرامی استفاده کنید.

مرحله 3: درمان با نور خورشید

بعد از اینکه همه مرواریدها را با استون پاک کردید، آنها را زیر نور مستقیم خورشید بگذارید تا خشک شوند. این همان چیزی است که به آن درمان نور خورشید می گویند. گفته می شود قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید برای چندین ساعت یا حتی یک روز کامل، رنگ سفید مرواریدی را به مروارید باز می گرداند.

این کار را هر روز تکرار کنید تا زمانی که متوجه تغییر رنگ مروارید خود شوید. اگر تغییری نمی بینید یا در مورد این مراحل مطمئن نیستید، می توانید مرواریدها را نزد یک جواهرساز حرفه ای ببرید.

مرواریدی

نکاتی برای بازیابی مروارید زرد شده

مانند هر چیزی، به ویژه در مورد مروارید، پیشگیری بهتر از درمان است. بهترین راه برای جلوگیری از زرد شدن یا احیای مرواریدهایتان نحوه نگهداری و مراقبت از آنهاست. نکات زیر به شما اطمینان می دهد که مرواریدهای شما شروع به زرد شدن نمی کنند:

1. مرواریدهای خود را اغلب بپوشید.

این یک راه عالی برای جلوگیری از زرد شدن مرواریدهای شماست. با پوشیدن مکرر آنها به طور مداوم آنها را در معرض هوا و رطوبت قرار می دهید و از خشک شدن آنها جلوگیری می کنید. پوشیدن مرواریدهای خود حداقل یک یا دو بار در ماه باید برای حفظ درخشندگی و رنگ آنها کافی باشد.

2. بعد از هر بار استفاده تمیز کنید.

از آنجایی که پوشیدن جواهرات تا آنجا که ممکن است عالی است، قرار گرفتن در معرض روغن های بدن و عرق بیش از حد می تواند به مرواریدها آسیب برساند. از یک پارچه نرم مرطوب برای پاک کردن مرواریدها و از بین بردن تجمع روغن ها و سایر آلودگی ها استفاده کنید. سپس قبل از نگهداری از خشک شدن کامل آنها اطمینان حاصل کنید.

3. محل نگهداری

هنگام نگهداری مرواریدها مطمئن شوید که آنها از مواد شیمیایی آلوده کننده مانند روغن ها و عطرها یا اسپری های مو دور هستند. همچنین باید آنها را صاف گذاشته و آویزان نکنید تا گردنبند یا دستبند کشیده نشود. محل نگهداری باید فضایی اختصاصی باشد که با پارچه نرم اندود شده و از سایر جواهرات جدا شده باشد.

4. آخر بپوشید و اول بکنید

برای جلوگیری از ریختن روغن یا آرایش و عطر روی مرواریدهایتان، باید آخرین چیزی باشد که هنگام آماده شدن می پوشید. در پایان روز، آنها باید اولین چیزی باشند که قبل از پاک کردن آرایش خود را پاک می کنید.

مروارید سفید

نتیجه
حالا شما می دانید که چرا مرواریدها به مرور زمان زرد می شود و راه هایی برای جلوگیری از این اتفاق می افتد. اگر زرد شدند، می توانید سه مرحله ای را که ذکر کردیم امتحان کنید.
البته، همیشه توصیه می شود از قبل با یک متخصص مشورت کنید تا خطر آسیب دیدن مرواریدهای خود را نداشته باشید. اما مطمئن شوید که قبل از اینکه خیلی دیر شود و زرد شدن غیرقابل برگشت باشد، سریع عمل کنید.

برای خرید طلا، مطابق با بودجه و سلیقه تان حتما با پشتیبانی ما در تماس باشید، مشاورین ما از ساعت 9 الی 21 پاسخگوی مستقیم سوالات شما خواهد بود. منتظرتان هستیم. 

ما را از طریق کانال های یوتیوب، پینترست، اینستاگرام و آپارات دنبال کنید و عضوی از مجموعه بزرگ زرطلا شوید. 

✨ وقتشه بدرخشی ✨

admin
ارسال دیدگاه