مقایسه انواع طلا برای سرمایه گذاری

مقایسه سکه، شمش و پارسیان

خرید طلا برای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری به این معنا نیست که حتما قطعه ای زمین خریداری کنید. شما حتی می توانید با خرید قطعه های کوچک طلا هم این کار را انجام دهید.

پس به فکر خرید بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری باشید. این یک تفکر مثبت و عاقلانه است و باید گام های جدی در راستای تحقق آن بردارید.

با نگاهی به خلاصه وضعیت بازارهای مالی متوجه می شویم که بازدهی طلا، حتی از بازدهی تورم هم بیشتر بوده است. این بازدهی، برابر با 37 درصد است. بازار دلار، همچنان بازار ضعیفی است. مسکن، خودرو و بورس هم با وضعیت های نابسامانی مواجه هستند.

این فقط طلاست که با افزایش اندک قیمت، امکان خرید را در اختیار عموم خریداران قرار داده است. به همین دلیل می گوییم که بهترین گزینه برای سرمایه گذاری محسوب می شود. به ویژه اینکه پای طلاهای ظریف هم به بازار طلا باز شده و دست افراد را برای خرید، باز گذاشته است.

مقایسه پارسیان و شمش طلا

✔️ شمش طلا بهتره یا سکه پارسیان؟

شمش طلا و سکه پارسیان، هر دو گزینه های مناسبی برای خرید هستند و نمی توان گفت کدام یک از دیگری بهتر است. در نهایت، شما تصمیم گیرنده هستید و باید انتخاب کنید. اما برای اینکه تصمیمات آسان تر و آگاهانه تری بگیرید؛ باید آشنایی بیشتری با این دو محصول پیدا کنید. در قسمت زیر، توضیحاتی را راجع به هر کدام ارائه کرده ایم:

شمش طلا:

شمش طلا بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری محسوب شده و گزینه مناسبی برای شماست. شاید با شنیدن نام این محصول، تصور شمش های بزرگ و چند کیلویی که قیمت نجومی دارند، در ذهنتان نقش ببندد. اما محصولات جدیدی با این عنوان به بازار آمده اند که سایز کوچکی داشته و قیمت بسیار منصفانه ای هم دارند. لذا می توانید آنها را به راحتی خریداری کنید.

اما بشنوید از ویژگی های شمش طلا: همراه با عیارهای مختلف از جمله 18 عیار (با وکیوم قرمز رنگ) و 24 عیار (با وکیوم آبی)، مستطیلی شکل، دارای طرح های متنوع مانند طرح ونوس، گل و پروانه، ونوس، سیمرغ و غیره، دارای وزن کم از 100 سوت تا زیاد شامل وزن 10 گرم، 30 گرم، 50 گرم، 100 گرم الی بیشتر.

بیشتر بخوانیم …    وزن و ابعاد شمش طلا 12.5 کیلویی

سکه پارسیان:

سکه پارسیان هم مناسب جهت سرمایه گذاری است. اما این سکه دارای تفاوت هایی با شمش طلا می باشد که در اینجا به آنها اشاره خواهیم کرد: دارای ظاهر 6 ضلعی، همراه با یک عیار (18 عیار)، کم وزن تر از شمش و دارای وزن های 1، 2 و 5 گرمی، مناسب جهت کادو دادن به یک دوست یا عزیز.

✔️ شمش بهتر است یا سکه؟

اگر بین انتخاب شمش و سکه، مردد شده اید و نمیدانید کدام محصول، بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری محسوب می شود؛ باید توضیحی را برای شفاف سازی بیشتر بدهیم. اگر تصمیم شما، سرمایه گذاری بلندمدت است که پیشنهاد می کنیم سکه طلا بخرید. آن هم سکه تمام امامی که بهترین گزینه به حساب می آید. اگر نه، شمش هم گزینه خوبی است.

ما یک پیشنهاد سودمند برای شما داریم. بهتر است 70 الی 80 درصد سرمایه خود را به خرید سکه امامی در نظر گرفته و 20 الی 30 درصد را هم به شمش اختصاص دهید. ترجیحا شمش ها وزن بالاتر باشند.

مقایسه سکه و شمش

✔️ برای سرمایه گذاری سکه بهتر است یا طلا؟

تصمیم گیری جهت انتخاب بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری، کمی سخت است. چرا؟ چون گزینه ها متنوع بوده و گاهی این تنوع، ما را دچار تردید کرده و بر سر دوراهی قرار می دهد. البته ما اینجا با ارائه راهنمایی های لازم، تردیدها را از بین برده و راه درست را نشان می دهیم تا بتوانید به خوبی تصمیم بگیرید.

اگر یکی از سوالات شما این است که سکه بخریم یا طلاهای زینتی؟ پاسخ این است که سکه، گزینه بهتری برای سرمایه گذاری محسوب می شود. چرا؟

چون سکه، بدون اجرت به شما فروخته می شود. اما طلا دارای اجرت بوده و بخشی از مبلغ خرید به اجرت آن اختصاص پیدا می کند. ضمنا سکه از لحاظ بازدهی، بهتر بوده و طلای زینتی، کم بازده تر است. پس این نکته مهم را در انتخاب خود لحاظ کنید.

اگر هم تصمیم به خرید طلای آب شده دارید، به انگ و عیار روی آن توجه کنید. اصلا سراغ طلاهای آب شده که فاقد انگ و عیار هستند نروید و دور طلاهای بدون فاکتور را هم خط بکشید، چون به جای اینکه سود کنید، ضرر خواهید کرد.

برای مشاهده قیمت و خرید  شمش طلا روی لینک کلیک کنید.

مقایسه سکه و طلا زینتی

برای خرید طلا، مطابق با بودجه و سلیقه تان حتما با پشتیبانی ما در تماس باشید، مشاورین ما از ساعت 9 الی 21 پاسخگوی مستقیم سوالات شما خواهد بود. منتظرتان هستیم. 

ما را از طریق کانال های یوتیوب، پینترست، اینستاگرام و آپارات دنبال کنید و عضوی از مجموعه بزرگ زرطلا شوید. 

✨ وقتشه بدرخشی ✨

admin
ارسال دیدگاه