داستان برند تیفانی، تاریخچه نوآوری و هنر

برند تیفانی

اگر اهل دنیای مد و فشن البته در حوزه جواهرات و وسایل لاکچری باشید، حتما نام برند تیفانی را شنیده اید. برندی جهانی، با شهرتی جهانی. امروز میخواهیم با داستان برند تیفانی؛ این کمپانی که به پادشاه الماس معروف است، بیشتر آشنا شویم. اینکه این کمپانی از کجا شروع کرد و چطور به موفقیت چشمگیری که اکنون به آن رسیده، دست پیدا کرده است.

برند تیفانی

تاریخچه برند تیفانی و شروع به کار آن

برند تیفانی که نام کامل آن تیفانی اند کو (tiffany & co) می باشد، نزدیک به دو قرن از زمان پایه گذاری اش می گذرد. این شرکت یک شرکت تولید جواهرات لوکس ساخته شده از طلا و نقره و الماس و دیگر فلزات قیمتی است. کمپانی تیفانی هم در زمینه طراحی و هم ساخت و فروش جواهرات فعالیت دارد. 

تیفانی به خاطر کالاهای لوکس خود، به ویژه جواهرات الماس و نقره اش شناخته شده است. جورج فردریک کونز (1856-1932)، گوهرشناس تیفانی، در پذیرش بین المللی قیراط متریک به عنوان یک استاندارد وزن برای جواهرات نقش اساسی داشت.

دفتر مرکزی این کمپانی در نیویورک امریکا است و البته در حال حاضر به یک کمپانی چند ملیتی تبدیل شده است. سهام آن در بورس آمریکا مورد معامله قرار می گیرد.

موسس آن یعنی چارلز تیفانی در سال های اول، فقط به فروش محصولات لوازم التحریر مشغول بوده اما به مرور زمینه فعالیت و تولید این شرکت بسیار وسیع تر شده و اکنون علاوه بر فروش جواهرات، به عرضه و فروش محصولات دیگری همچون عطر و ادکلن، لوازم فانتزی و کریستالی، ساعت، چینی آلات و غیره هم می‌پردازد.

Tiffany & Co از زمان تأسیس خود در سال 1837، کالاهای با کیفیت بالا تولید می‌کند. جواهرات و ظروف نقره‌ای آن‌ها سابقه طولانی در ساخت نفیس دارند. با این حال، الماس‌هایی که تولید می‌کنند احتمالاً همان چیزی است که بیشتر به خاطر آن شهرت دارند.

برند تیفانی

داستان برند تیفانی و شهرت فعلی آن

در حال حاضر آنچه که نام تیفانی را به عنوان یک شرکت بسیار موفق و سرمایه دار در دنیا بدل کرده است، فروش و عرضه جواهرات الماس تیفانی است. به عنوان مثال یکی از مهمترین و مشهورترین کالاهای تولیدی با الماس در این کمپانی، حلقه های نامزدی مشهور آن است.

در حال حاضر فروشگاههای تیفانی علاوه بر امریکا در سراسر دنیا در حال کار هستند و بیش از 200 فروشگاه تیفانی در دنیا وجود دارد.

یکی از مهمترین تولیدات این شرکت، طراحی مجدد علامت عقاب آمریکا می باشد و این طراحی حتی تا به امروز هم بر روی اسکناسهای یک دلاری دیده می شود.

مشهورترین و گرانقیمت ترین تولید کمپانی تیفانی، الماس زرد تیفانی است که از زیباترین و عجیب ترین الماس های جهان به شمار می رود و وزنی در حدود 287 قیراط دارد! این الماس را در آفریقای جنوبی کشف کردند. این الماس زرد که هیچگاه فروخته نشد و به عنوان یک نماد در فروشگاه اصلی تیفانی در امریکا هنوز هم به چشم می خورد، برای عکس های تبلیغاتی فیلم صبحانه در تیفانی مورد استفاده قرار گرفت. داستان برند تیفانی و شهرت جهانی آن به همین جا ختم نمی شود.

قفل و قلب تیفانی

سفارش های مشهور جهانی به تیفانی

در طی مدت زمانی که کمپانی تیفانی شروع به کار کرده است، سفارش های مختلف و مشهوری را برای افراد مهم سیاسی و شخصیت های تراز اول دنیا طراحی و ساخته است.

در سال 1887 این شرکت توانست جواهراتی که در تاج سلطنتی کشور فرانسه به کار رفته بودند را بخرد. خرید یک جواهر از 3 جواهر این تاج باعث شد که به این کمپانی پادشاه الماس گفته شود.  همچنین آبراهام لینکلن، رییس جمهور وقت آمریکا برای مراسم ریاست جمهوری خود، سفارش تولید یک جام را به تیفانی سپرد و همچنین جواهرات همسرش را هم به  این کمپانی سفارش می داد.

شرکت تیفانی با طراحان بزرگ جهان همچون پیکاسو، شنل، و همچنین جواهرسازان بزرگ دنیا مانند اندی وارهول و … هم در برهه هایی از زمان، همکاری داشت.

طراحی جام طلایی جایزه مسابقات قایقرانی امریکا که شهرت بالایی دارد را در سال 1930 بر عهده کمپانی تیفانی گذاشتند. همچنین در سال 2008 هم یکی از اپراتورهای مهم تلفن همراه در ژاپن برای طراحی و ساخت تعداد 10 دستگاه تلفن همراه خاص!! با تیفانی قرارداد امضا کرد. تلفن هایی با 400 عدد الماس به وزن 20 قیراط!  قیمت این تلفن ها 100 میلیون ین بود. قیمتی افسانه ای..

البته بد نیست در اینجا مطلب دیگری را هم عنوان کنیم. ممکن است شما با خواندن تاریخچه و داستان برند تیفانی به این نتیجه برسید که این برند، برند خاصی است که فقط مولتی میلیاردرها می توانند به فروشگاههای آن قدم بگذارند. البته تولیدات تیفانی همگی لوکس و منحصر به فرد می باشند اما این کمپانی تولیداتی با قیمت های مناسب تر هم برای مشتریان معمولی تر خود تولید می کند. محصولاتی از جنس طلا که شاید بتوان با کمی پس انداز آنها را خریداری کرد.

تیفانی

بیشتر بدانیم … داستان برند کارتیه

فروشگاههای تیفانی در سرتاسر جهان

داستان برند تیفانی فقط به محدوده امریکا ختم نمی شود. هم اکنون این کمپانی در حدود 300 فروشگاه در سرتاسر جهان دارد.  در حدود 122 شعبه در قاره آمریکا، 37 شعبه در اروپا، بالغ بر 120 فروشگاه در قاره آسیا و مابقی هم در قاره اقیانوسیه مستقر هستند. بعد از فروشگاه نیویورک تیفانی که اصلی ترین فروشگاه این کمپانی می باشد، فروشگاه لندن دومین فروشگاه بین المللی تیفانی بود که افتتاح شد.

آبی تیفانی

Tiffany Blue در سال 1998 توسط Tiffany علامت تجاری شد و توسط Pantone Matching System استاندارد شد تا اطمینان حاصل شود که مهم نیست در کجای دنیا هستید، صرف نظر از رسانه ای که رنگ در آن بازتولید شده است – چه روی کیسه خرید باشد یا در تبلیغات. – فورا قابل تشخیص و همیشه یکسان خواهد بود.

اگر پروژه‌ای که روی آن کار می‌کنید به درصدی نیاز دارد، آبی تیفانی از 4% قرمز، 73% سبز و 71% آبی ساخته شده است. اگر رنگ را برای یک پروژه چاپی شناسایی می کنید، به احتمال زیاد از فضای رنگی CMYK استفاده می کنید – درصدها 95٪ فیروزه ای، 0٪ سرخابی، 3٪ زرد، 27٪ سیاه هستند.

کد رنگ آبی تیفانی    #81D8D0

بسته بندی خاص تیفانی

هر نوع جواهری را اگر از تیفانی تهیه کنید، جعبه ای به رنگ آبی روشن که نام برند تیفانی به عنوان لوگویی ساده برروی آن دیده می شود، با روبانی ابریشمی به دور آن، نشاندهنده خریدی اصل خواهد بود. به عبارتی رنگ آبی تیفانی رنگی لوکس مانند جواهراتش به شمار می رود و هرگز رنگ دیگری در تاریخچه فعالیت کمپانی تیفانی جای آن را بر روی جعبه ها، نگرفته است!

شخصیت های معروفی مانند ژاکلین کندی و یا الیزابت تیلور از دوستداران تولیدات این برند بوده اند.

بندی تیفانی

مجموعه های تیفانی ...

داستان برند تیفانی و شهرت آن علاوه بر گرانبها بودن در طراحی های یونیک و ویژه این برند هم می باشد. خلاقیت و نوآوری در تولیدات این کمپانی، از امتیازات ویژه محصولات تیفانی محسوب می شود. محصولاتی که در تیفانی طراحی می شود شامل گوشواره، حلقه، انواع گردنبند و دستبند، دکمه سر دست است که اغلب از جنس طلا ساخته می شوند. مجموعه های مشهوری توسط این برند تا به حال طراحی شده است که در اینجا به معرفی تعدادی از آنها خواهیم پرداخت:

. مجموعه Atlas

این مجموعه طراحی اصلی خود را از ساعت طرح اطلس تیفانی گرفته است و یکی از اولین طراحی های لوکس این کمپانی به حساب می آید.

Atlas

. مجموعه Tiffany T

در تمام مشتقات این مجموعه از حرف T به عنوان تم اصلی استفاده شده است.

T
1مجموعه T

. مجموعه Hard Wear

در این مجموعه به نوعی از نمادهای شهر نیویورک (قدرت و هیجان) استفاده شده است.

Hard Wear

. مجموعه Keys

این مجموعه به شکل کلید بوده و به معنی این است که قفل مشکلات زندگی را با فکر و انرژی مثبت بازکنید.

Tiffany T

. مجموعه Elsa Peretti

مجموعه ای بسیار زیبا که در آن از جواهرات مختلف استفاده شده است و طراحی بسیار ظریفی دارد.

Elsa Peretti

. مجموعه Return to Tiffany

جواهرات نمادین Return to Tiffany® که با برچسب قلب افسانه‌ای خود شناخته می‌شود، از حلقه کلیدی از سال 1969 الهام گرفته شده است. هر طرح جدید نمادی قدرتمند از میراث ما است که برای نسل‌ها آماده است.

تیفانی

. مجموعه  Tiffany Lock

با تجسم مجدد ایده قفل، یک موتیف مهم از آرشیو تیفانی، تیفانی لاک نمادی از با هم بودن و فراگیری است.

lock

اگر نگاه کلی به مجموعه های طراحی شده در کمپانی تیفانی بیندازیم، اولین نکته در طراحی آنها، ظرافت خاصی است که در همه دیده می شود. ظرافتی که با وجود جواهراتی که در قسمت های مختلف تعبیه شده است، دو چندان می شود و نه تنها سبب نگاه سطحی نخواهد شد بلکه برعکس توجه بیننده را به خود جلب می کند.

این نوع از طراحی ثابت کرده است که ظرافت و سادگی می تواند بسیار زیباتر و خیره کننده تر از طراحی هایی با حجم زیاد و سنگین باشد.

نکته بعدی در طراحی جواهرات تیفانی، انتقال پیام به خریدار و صاحب جواهر است. به این معنا که این جواهرات صرفا نقش تزئینی نداشته و هدفی را به فرد منتقل می کند و این نهایت خردمندی در یک مجموعه را نشان می دهد. داستان برند تیفانی این گونه است که توانسته نام آن را تا این حد بر سر زبانها در سراسر جهان  بیاندازد.

تاسیس موسسه هنری توسط تیفانی

بعد از مرگ چارلز تیفانی موسس و بنیان گذار کمپانی تیفانی، پسرش لوئیس به عنوان رییس جدید کمپانی سررشته امور را در دست گرفت و مدیر طراحی کمپانی شد. او موسسه هنری کمپانی تیفانی را تاسیس کرد تا در آن هنر ساخت انواع جواهرات و اشیاء قیمتی با طراحی های خلاقانه و نوین و با استفاده از سنگ های قیمتی و شیشه و میناکاری، آموزش و دنبال شود.

انواع محصولات شرکت تیفانی

کمپانی تیفانی از مشهورترین و بزرگترین طراحان و سازندگان جواهرات در دنیا به حساب می آید اما این تنها بخشی از فعالیت های تولیدی این شرکت است. شما می توانید انواع ادکلن ها و عطرها در انواع رایحه، عینک‌های آفتابی لوکس و زیبا برای خانمها و آقایان، کریستالهای فانتزی جذاب و مدرن؛ ساعت های لوکس و لاکچری طراحی شده با سنگ های قیمتی، ظروف مخصوص بار از جنس نقره را از این فروشگاه خریداری نمایید.

داستان برند تیفانی، داستان اهمیت دادن به نوآوری و تفکرات خلاقانه به همراه هنر است که با کمک آن هم می توان پله های موفقیت را در سرزمین مادری طی کرد و هم درهای موفقیت و استقبال از هنر و خلاقیت را حتی در کشورهای دیگر هم به روی خود گشود.

دو قلب تیفانی

ست طلا تیفانی

سرویس تیفانی مدرن ترین سرویس مناسب برای خانم هاست که علاوه بر لاکچری بودن، بسیار سنگین و نمادار است. 

تیفانی

گردنبندهای تیفانی

گردنبند تیفانی مدل های بسیار متفاوتی دارد. در واقع تیفانی از هر مجموعه ای گردنبند خاص خود را دارد که بیشتر این گردنبندها در بازار ایران موجود است.

لویی ویتون

انگشتر تیفانی

انگشتر تیفانی

دستبند تیفانی

دستبند تیفانی از دستنبد های النگویی گرفته تا دستبند های زنجیری از پرفروش ترین دستبندهای بازار ایران است.

گردنبند طلا طرح تیفانی کد N1007

گوشواره تیفانی

گوشواره طلا طرح تیفانی و گوی آویز کد E2469

تیفانی همانطور که محصولاتی لاکچری برای مشتریان خاص خود از سراسر دنیا در نظر می گیرد، در همین حال هم توانسته با استفاده از فلزات گرانبهای دیگر که به طور قطع از جواهرات و سنگ های قیمتی ارزانتر هستند، مشتریان معمولی را هم راضی نگهدارد.

داستان برند تیفانی، نحوه برند شدن را به خوبی نشان داده و راه و رسم یگانه ماندن را می آموزد.

برای خرید طلا، مطابق با بودجه و سلیقه تان حتما با پشتیبانی ما در تماس باشید، مشاورین ما از ساعت 9 الی 21 پاسخگوی مستقیم سوالات شما خواهد بود. منتظرتان هستیم. 

ما را از طریق کانال های یوتیوب، پینترست، اینستاگرام و آپارات دنبال کنید و عضوی از مجموعه بزرگ زرطلا شوید. 

✨ وقتشه بدرخشی ✨

admin
ارسال دیدگاه